Сьогодні маємо передостанню неділю
Великого Посту і слухаємо Слово Боже про жертву, про принесення в жертву свого
життя.Христос каже: “Оце йдемо в
Єрусалим, і Син Чоловічий буде бичований, і виданий на розп’яття і по трьох
днях воскресне”. Коли учні просять у Нього, щоби бути по правиці і по лівиці у
Нього в Царстві Небесному, Він каже, що щоби удостоїтися такої ласки, треба йти
за Ним, треба бути готовим пити ту саму чашу, треба бути готовим іти на
розп’яття, бути готовим навіть і піти на смерть за свою віру, за віру в Сина
Божого. У Старому Завіті ще пророком Мойсеєм бути встановлені закони, що раз на
рік чи кілька разів на рік приносилися жертви за людські гріхи. Було описано
докладно, що треба взяти кожній сім’їна Пасху годоване теля чи ягня, - хто що має, і їх приготовити на знак
примирення з Богом. Але перед тим, як почати їсти це приготовлене ягня
Пасхального дня, треба вийти за мури міста і принести жертву. Зарізати там, як
пише сьогодні апостол Павло, корів, козлів, їх спалити на вогнищі, а їхньою
кров’ю окропити, оббризкати весь народ. І так перекладається, що після такого
обряду скроплення кров’ю люди очищуються від гріхів. Кожен по своїй мірі, на скільки
мав сили і можливостей – грошей чи маєтку, приносив жертву. І всі ці жертви
приймалися і спалювалися на жертовнику поза містом. Тому апостол Павло нині
каже: “Коли жертва з волів, корів та козлів була така велика перед Богом, що
цією кров’ю люди очищувалисяі їм
прощалися гріхи, то наскільки більшу має силу та жертва, яку приніс задля нас
Син Божий.Тому Ісуса і називають Агнцем
Божим або Ягнятком Божим, що Він подібний до тої жертви за гріхи людей. За
кілька днів після В’їзду в Єрусалим, який будемо відзначати наступної неділі,
Його буде видано в руки розбійникам, і Його як жертву за людські гріхи виведуть
за місто, Його за мурами міста на Голгофі розіпнуть як найбільшого злочинця.
Його кров окропить грішну землю. І цю Свою Кров, пролиту на нашу землю, і те
Своє Тіло, бичоване і розп’яте, Він на Тайній Вечері каже: “Прийміть і їжте,
прийміть і пийте”. Тобто Він перемінює хліб і вина на правдиві Тіло і Кров.
І я як християнин щиро вірю, що
зараз на Службі Божій, коли я як священик буду вимовляти слова освячення, які
Христос казав на Тайній Вечері, я вірю, що у ту хвилину хліб і вино
перемінюються на Тіло і Кров Сина Божого. Вони залишаються назовні такими, як
ми їх звикли бачити, і на смак, і на погляд. Але це є правдиве тіло і кров
Ісуса Христа. І сповідь, яку ви зараз робите перед Великим тижнем, перед
великим днем Воскресіння Христового, це не є традиція. Це є окроплення кожного
з нас кров’ю Сина Божого. Кожен із нас признається у своїх перед Ісусом
Христом, якого представляє священик, і кожен із нас приймає частичку Тіла
Христового і краплі Його Крові, щоби окропитися і очиститися від гріхів. Тому
приступаючи до Святої Тайни Євхаристії, приступаючи до Святої Тайни Покаяння,
будьмо певні, що то є живий Христос, що Він приходить нас освятити і очистити нас
від наших гріхів. І нехай Він у ці хвилини Служби Божої кожного з нас бодай
трошки перемінить на краще, зробить нас більше вірними Його Слову Божому і
більше святим. Зараз після освячення Святих Тайн на цій Службі Божій і в
хвилини, коли ми будемо причащатися, всі, хто приступить до Святої Тайни
Євхаристії, стануть безгрішними, стануть святими. І я хочу вас просити дуже
щиро: будьте добрі, ту святість, яку ви отримаєте на цій Службі Божій,
збережіть якнайдовше. Не потратьте її, ідучи додому, донесіть її до своїх
домівок, і свято пережийте наступні дні Великого Посту, щоби у святості і
чистоті зустріти Воскреслого Христа. Амінь.