Книга ІІ Практичне
заохочення до духовного життя
Розділ третій: Про добру тихомирну людину
Наперед заведи мир у себе, а тоді зможеш ще й інших заспокоювати.
Тихомирна людина більше корисна, ніж та, що дуже вчена.
Пристрасна людина навіть добру річ на зле оберне і при тому щось зле згадає.
Добра тихомирна людина обертає все на добре.
Хто завів у себе святий спокій, той не підозрює нікого; а хто з будь-чого
невдоволений, того постійно тривожать всілякі підозріння: такий ні сам не
має спокою, ні іншим людям не дасть.
Він часто таке верзе, чого б не повинен казати, і тим легковажить, що найбільше
придалося б йому зробити.
Він зважає на те, що інші люди мають робити, а не дбає про те, до чого
він сам зобов`язаний.
Отже подбай насамперед про себе; щойно тоді по справедливості можна буде
тобі дбати і про ближнього.
Ти вмієш гарненько виправдати і прикрасити свої вчинки, а не хочеш прийняти
вибачень інших людей.
Було б справедливіше, якщо б ти себе звинувачував, а свого брата виправдовував.
Коли хочеш, щоб тебе люди терпіли, то й ти також терпи їх.
Вважай, як далеко тобі до правдивої любові й покори: вона не вміє ні на
когось гніватися, ні нарікати, хіба тільки на себе.
Невелика заслуга спілкуватися з добрими і лагідними людьми, бо це вже від
природи всім до вподоби. Кожна людина прагне мати спокій і більше любить
таких, що однієї з нею думки.
Але прожити у злагоді з такими, які вперті, перекірливі, непорядні або
наші противники - це велика благодать і вельми похвальна і мужня справа.
Є такі люди, що в собі мають спокій і з іншими людьми також живуть у спокої.
А є й такі людці, які самі не мають спокою і в інших його відбирають; прикрі
вони для інших, але для себе все-таки прикріші.
І такі бувають, що самі спокійні, а ще й інших намагаються втихомирювати.
А ввесь наш спокій у цьому нужденному житті має ґрунтуватися радше на покірній
терпеливості, ніж на вразливості та прикрості.
Хто краще вміє терпіти, той більший матиме мир.
Такий себе переміг, він пан над світом, друг Христа і спадкоємець неба.
(Далі
буде)
|